Sociālo mediju ietekme uz karjeru

Tu esi zīmols /Skots Kuks/

Raksta mērķis: noskaidrot to, kādā veidā sociālo mediju izmantošana var ietekmēt tavu karjeru.  Paredzamais lasīšanas ilgums: 3-5 minūtes.

Tu iespējams esi dzirdējis par to, ka mūsdienās tavs potenciālais darba devējs lielākoties novērtē tavu personību un piemērotību amatam aplūkojot tos sociālos tīklus, kurus tu ikdienā ļoti bieži izmanto. Kādas ir galvenās un visbiežāk izplatītās sociālo mediju izmantošanas kļūdas, kuras negatīvi ietekmē tavu karjeru?

Sociālie mediji mūsu dzīvē ieņem ļoti nozīmīgu lomu. Tas ir lielisks rīks, ar kura palīdzību ir iespējams veidot un uzturēt ilgtermiņa attiecības. Tādu sociālo mediju kā Facebook, Twitter un Linkedin reģistrēto lietotāju skaits pārsniedz vairākus miljardus.

Sociālie mediji ir tie, kuri samazina robežu starp mūsu personisko un profesionālo dzīvi. Jebkura informācija, pozitīva vai negatīva, kura ir ierakstīta kādā no sociālajiem medijiem lielākoties tiek saglabāta. Visbiežāk jaunieši pieļauj kļūdas, kas ir saistītas ar sava publiskā tēla veidošanu interneta vidē.

Kļūda nr.1. – Sava viedokļa izpaušana

Tavs CV atspoguļo tavus akadēmiskos un profesionālos sasniegumus, bet neko nepasaka par tavu raksturu un personību. Savukārt tavi ieraksti sociālo mediju portālos dod iespēju noskaidrot ne tikai tavu personisko informāciju, bet arī nedaudz vairāk par tavu viedokli un pārliecību.

2010.gadā 78% personāla atlases speciālistu izmantoja sociālo mediju Linkedin ar mērķi atrast uzņēmumam vispiemērotāko kandidātu. Ikviens uzņēmums var iegādāties datus, kas atspoguļo tavus uzskatus un darbības sociālajos medijos. Padomā divreiz, pirms publicē publisku informāciju.

Kļūda nr.2.  – Sociālo tīklu neizmantošana

Ne tikai pārāk atklātas informācijas publicēšana, bet arī izvairīšanās no sociālo tīklu izmantošanas var negatīvi ietekmēt tavas karjeras attīstību. Izmanto savu sociālo mediju profilu kā savu zīmolu. Pievieno sava darba paraugu. Tas palīdzēs radīt personāla atlases speciālistiem interesi par tevi ka uzņēmuma darbinieku arī tad, ja pašlaik neesi aktīvs darba meklētājs.

Kļūda nr.3.  – pārāk daudz ierakstu

Pārāk aktīva sociālo mediju izmantošana ikdienā personāla atlases speciālistiem var likt domāt, ka tu esi aizrāvies ar savas klātbūtnes nodrošināšanu interneta vidē nevis darbu. Atceries, ka taviem publiskajiem ierakstiem ir jābūt noderīgiem, tādiem, kas atspoguļo arī tavu profesionalitāti.

Kļūda nr.4. – agresīvi ieraksti

Visbiežāk sociālie mediji tiek izmantoti, lai izteiktu savu viedokli. Tev ir jāsaprot, ka tavu izteikto viedokli nejauši var ieraudzīt tavs vadītājs vai kāds no kolēģiem. Tas, ko tu uzskati par pieņemamu tavam vadītājam var šķist pārāk agresīvs vai uzbrūkošs. Padomā par iespēju izveidot atsevišķu sociālo mediju kontu privātām vajadzībām.

Kļūda nr.5. – Tu ne vienmēr sevi kontrolē

Iespējams, ka tu ne vienmēr vēlies, lai kāda redzeslokā nonāktu tavs kārtējais selfijs vai fotogrāfija no trešdienas ballītes. Lielākā daļa personāla atlases speciālistu izsaka negatīvu attieksmi pret cilvēkiem, kuru sociālo mediju portālos ir iespējams atrast:

  • Selfijus;
  • Informāciju par alkoholu un tā lietošanu;
  • Informāciju par narkotikām un to lietošanu;
  • Gramatikas kļūdas.

Ikviens no mums kļūdās un viena aktīva čata diena vai jauks selfijs būtiski neietekmēs tavas karjeras izaugsmi. Tev ir jāpadomā par to, kāda informācija par tevi var nonākt tava potenciālā darba devēja rokās un vai tu to patiesi vēlies.

Cerams, ka šis nelielais ieskats tajā, kādas ir visizplatītākās kļūdas sociālo mediju izmantošanā palīdzēja tev saprast to, ka mūsdienās sociālie mediji ir kļuvuši par vienu no svarīgākajiem faktoriem, kuru pirms lēmuma pieņemšanas izvērtē darba devējs. Vai tu sociālos medijus izmanto prātīgi?

Vēlies uzzināt vairāk par profesijas izvēli? Uzzini vairāk sekojot mūsu aktivitātēm Facebook lapā.