PPC speciālists

Raksta mērķis: sniegt priekšstatu par PPC speciālista ikdienas pienākumiem, atbildību, nepieciešamajām zināšanām un izaugsmes iespējām. Izvēloties profesiju mēs bieži vien neko nezinām par tās ikdienu. Lai nepiedzīvotu vilšanās sajūtu, iepazīsti maksas reklāmas analītiķa profesiju un tās ikdienu.

PPC speciālists jeb maksas reklāmas analītiķis ir tas cilvēks, kura galvenais uzdevums ir izveidot un realizēt maksas reklāmas stratēģiju interneta vidē. Viņš ir tas, kurš saprot, kādas metodes nodrošinās veiksmīgu maksas reklāmas kampaņas rezultātu.

Gandrīz par katru profesiju ir dzirdēti dažādi mīti, kas liek mums padomāt, cik labi vai, tieši pretēji, slikti ir strādāt šajā profesijā. Izplatītākie mīti par PPC speciālistu:
– viņš ir tas, kurš strādā tikai ar google meklētājprogrammu;
– viņa galvenais uzdevums ir fokusēties tikai uz vienu atslēgas vārdu;
– PPC ir nepieciešams visiem uzņēmumiem.

Ja tu līdz šim esi domājis, ka maksas reklāmas analītiķis ir tas cilvēks, kura galvenais uzdevums ir visu dienu skaitīt izveidotās reklāmas kampaņas klikšķus, tu maldies. Ieskatīsimies, kāda ir profesionāla PPC speciālista ikdiena, nepieciešamās prasmes un darba specifika.

DARBA SPECIFIKA

Darba specifika: darbs birojā, darbs attālināti.
Komunikācijas specifika:  darbs individuāli.
Nepieciešamās prasmes un rakstura īpašības:
– Izpratne par internetu un interneta mārketingu;
– Radošums, spēja identificēt un risināt problēmas;
– Spēcīgas analītiskās prasmes un orientēšanās uz detaļām;
– Prasmes mājas lapu analīzē;
– Izpratne par SEM un PPC;
– Izpratne par meklētājprogrammu darbību;
– Laika plānošanas un projektu vadības prasmes;
– Spēja analizēt klienta prasības un sagatavot tām atbilstošu piedāvājumu.

PPC speciālista ikdiena

PPC jeb maksas reklāmas speciālista ikdiena tiek pavadīta vienas vai vairāku maksas reklāmas kampaņu izveidē, pārvaldībā, optimizēšanā un to nepārtrauktā pilnveidē. Viņš ir atbildīgs par visiem reklāmas kampaņas elementiem un to efektivitāti. PPC speciālists ikdienā strādā ar citiem projektā iesaistītajiem speciālistiem, uzņēmuma vadību vai klientu un tā pārstāvjiem.

PPC speciālista darbs sastāv no četrām daļām:

  • Atslēgas vārdu izpēte: Tas ir viens no vissvarīgākajiem PPC reklāmas veiksmes faktoriem. Atslēgas vārdu izpēte dod iespēju noskaidrot uzņēmuma piedāvātajam produktam vai reklāmas kampaņai vispiemērotākos atslēgas vārdus vai meklēšanas vaicājumus.
  • Kaulēšanās stratēģija:  Stratēģija atšķirsies atkarībā no uzņēmuma lieluma un maksas reklāmas mērķa. PPC speciālistam ir jāsasniedz iespējami labākais rezultāts par katru ieguldīto EUR.
  • Galamērķa lapas izveide: Pēc tam, kad cilvēks uzklikšķinās uz maksas reklāmas viņš nokļūs reklāmas mērķa jeb izveidotajā galamērķa lapā. Tā var būt gan īpaši mārketinga kampaņai izveidota lapa, gan kāda no esošajām uzņēmuma mājas lapas iekšlapām.
  • Testēšana un optimizēšana: PPC speciālistam nepārtraukti ir jāpilnveido, jātestē un jāoptimizē izveidotā reklāmas kampaņa. Tādā veidā tiks veidotas gan jaunas kampaņas jauniem atslēgas vārdiem, gan izmēģinātas dažādas stratēģijas un secināts, kura no tām visefektīvāk iedarbojas uz reklāmas kampaņas mērķauditoriju.

PPC/maksas reklāmas speciālisti savā ikdienas darba izmanto dažādus rīkus sākot no atslēgas vārdu izpētes rīkiem un beidzot ar reklāmas kampaņas efektivitātes novērtēšanas rīkiem.

PPC speciālista darba pienākumi:
– Pārvaldīt gan uzņēmuma, gan klientu Google AdWords, Yahoo, Bing un citus meklētāju kontus.
– Uzturēt un monitorēt atslēgas vārdu likmes, novērtēt katras dienas, nedēļas un mēneša budžeta izlietojumu un tā sasniegtos rezultātus, kā arī citus svarīgus faktorus;
– Pārvaldīt un atjaunot atslēgas vārdu sarakstu;
– Nodrošināt reklāmas tekstu un tās vizuālos elementus;
– Sniegt rekomendācijas un izstrādāt atslēgas vārdu, reklāmas kampaņas struktūras, mērķauditorijas un maksas reklāmas stratēģijas, kas ir pamatotas uz klienta vai uzņēmuma vēlmēm un vajadzībām;
– Veicināt jaunu maksas reklāmas kampaņu izveidi un realizēšanu;
– Ģenerēt svarīgāko reklāmas kampaņu rādītāju nedēļas un mēneša atskaites, mērķu novērtējumu, budžeta izlietojuma atskaiti, ka arī citas nepieciešamās atskaites.
– Sekot līdzi PPC un meklētājprogrammu izmaiņām un tendencēm;
– Monitorēt un administrēt web analītikas rīkus, atskaites un atskaišu veidošanas rīkus, kas tiek izmantoti saskaņā ar klienta vai uzņēmuma vēlmēm un vajadzībām;
– Monitorēt, pārvaldīt un novērtēt meklēšanas rezultātus dažādos meklēšanas kanālos;
– Komunikācija ar maksas reklāmas kampaņas izveidē un realizēšanā iesaistīto projekta komandu;
– Darījuma noslēgšana (pasūtījums, līgums u.c.);.Pārdošanas speciālista darba pienākumi;
– Sadarbība ar maksas reklāmas kampaņa iesaistītajiem speciālistiem, lai sasniegtu klienta vai uzņēmuma izvirzītos mērķus.

Izaugsmes iespējas ir tas jautājums, kuru ir lietderīgi saprast vēl pirms darba uzsākšanas. Kādas ir izaugsmes iespējas? Vai man būs iespēja izmantot apgūto darot citu darbu?

PPC speciālista amatā ir iespējamas arī ievērojamas izaugsmes iespējas. Tomēr, pirms domāt par izaugsmi ir svarīgi nodrošināt gan labus reklāmas kampaņu rezultātus, gan iegūt pieredzi darbā ar dažādiem rīkiem. Daudzi darba devēji par priekšrocību, kas apliecina speciālista izpratni un profesionalitāti uzskata Google AdWords sertifikātu.

PPC speciālista izaugsmes iespējas:

  • PPC speciālists;
  • PPC menedžeris;
  • Apmaksātās meklēšanas speciālists;
  • PPC analītiķis
  • Apmaksātās meklēšanas analītiķis;
  • PPC Projektu vadītājs;
  • Apmaksātās meklēšanas projektu vadītājs;
  • PPC direktors;
  • Apmaksātas meklēšanas direktors.

Kā redzams, izaugsmes iespējas nozarē ir gana plašas – sakot no speciālista līdz direktoram jeb vadītājam. Savukārt, ja tevi interesē mārketings, tad tu vari kļūt par digitālā mārketinga speciālistu, bet, ja tevi vairāk interesē meklētājprogrammu darbības tehniskā puse, tev ir visas iespējas kļūt par SEO speciālistu.

Šo profesiju, diemžēl, nav iespējams apgūt atsevišķi tai paredzētā un izveidotā studiju programmā. Tādēļ iesakām izvēlēties studijas radniecīgā nozarē – mārketingā un jau studiju laikā iegūtās zināšanas papildināt iedvesmojoties no nozares labākajiem ekspertiem pasaulē.

Ja uzskati, ka šī profesija tevi ir ieinteresējusi, zemāk aplūko to, kur studēt un iegūt papildus informāciju, lai kļūtu par profesionālu maksas reklāmas speciālistu jau tuvākajā nākotnē.

Studiju programmas:
-Alberta koledža – 1.līmeņa profesionālā Mārketings un tā inovācijas
-BVK – 1.līmeņa profesionālā Mārketings, reklāma, sabiedriskās attiecības
-JAK – 1.līmeņa profesionālā Mārketings un inovācijas
-Banku augstskolas UK – 1.līmeņa profesionālā Mārketings un reklāma
-SIVA – 1.līmeņa profesionālā Mārketings un tirdzniecība
-EKA – 1.līmeņa profesionālā Radošais mārketings un pārdošanas vadība
-BATurība – 1.līmeņa profesionālā Mārketings un tirdzniecība
-RSU – Akadēmiskā bakalaura Starptautiskais mārketings un reklāma
-BSA- Profesionālā bakalaura Mārketings, reklāma un sabiedriskās attiecības
-BA Turība – Profesionālā bakalaura Mārketings un tirdzniecības vadība

PPC eksperti:
– Bryan Eisenberg
– Danny Sullivan
– Marty Weintraub
– Joanna Lord
– Tim Ash
– Dennis Yu
– Jeff Ferguson
– Brad Geddes
– Kevin Lee
– John Rampton
– Lisa Raehsler
– Kent Lewis
– David Szetela
– Stefan Weitz
– William Leake
– Laura Thieme
– David Rodnitzky
– Frederick Vallaeys
– Justin Seibert

Kursi izaugsmei:
– Google – AdWords Fundamentals
– Search Engine College – Pay-Per-Click Starter Course
– GutsGo –  PPC Course
– PPCblog –  PPC Training Program
– Lynda – Google AdWords Essential Training
– Lynda – Advanced Google AdWords Tips and Tricks
– Lynda – Pay-Per-Click Fundamentals

Blogi, kuriem stilīgi sekot:
– PPC Hero
– WordStream
– Search Engine Watch
– iSpionage
– Certified Knowledge
– Boost Media
– CPC Strategy
– Clix Marketing
– Inside Adwords
– Bing Ads
– The Click Equations Blog
– The RKG Blog
– The Efficient Frontier Blog
– The Seer Interactive Blog
– Overdrive Interactive Blog
– The Acquisio Blog
– SEM Science Blog
– The Search Agents
– The Komarketing Blog

Cerams, ka šis nelielais ieskats profesijas pasaulē palīdzēja tev saprast, vai tieši šī ir tava sapņu profesija, kurā vēlies attīstīties. Vai tu spēj iedomāties savu ikdienu pavadot pārsteidzoši veiksmīgu un interesantu maksas reklāmu izveidē un novērtēšanā?

Vēlies kļūt par kādas nozares ekspertu? Uzzini vairāk sekojot mūsu aktivitātēm Facebook lapā.