I kvadras pārdošanas prasmes

Pārdošanas prasmes

 

“Ja tu tici tam, ko tu dari, nekas tevi nevarēs apturēt.” – Dale Carnegie

Raksta mērķis: nedaudz ar humoru novērtēt atšķirigo pieeju pārdošanas prasmēm un pārdošanas rezultātu, kuru katrs individuālais kvadras pārstāvis var sasniegt. Pārliecināties par to, ka ne visi var būt pārdevēji. Paredzamais lasīšanas ilgums: 5-7 minūtes.

Tiek uzskatīts, ka visiem piemīt izcilas pārdošanas prasmes, kuras citam lielākā, bet citam mazākā mērā ir jāattīsta. Vai tā ir patiesība?

Izmantojot socionikas principus pirmās kvadras pārstāvjiem – Donkihotam, Dimā, Igo un Robespjēram tika uzdots uzdevums pārdot āmurus. Kā viņiem veicās un vai visi pārdeva visus āmurus?

Donkihots un āmuru pārdošana

Donkihots iespiedīsies šaurajā vietā starp demonstrācijām paredzēto galdu un kastēm. Stāvēs viņš vienā dīvainā pozā līdz vakaram. Izvilks no kastes vienu āmuru un zinātkāri aplūkos to tā, it kā pirmo reizi būtu ieraudzījis. Viņa sejā būs manāma interese, bet acīs nedaudz nepieskaitāms mirdzums par skatītājiem un to, ka viņam nepieciešams pārdot āmurus. Tikmēr apkārt viņam sapulcēsies cilvēki, kuri domās, ka Donkihota galvenais uzdevums ir rādīt dažādus trikus. Donkihots viņus nepievils.

Viņš pastāstīs par to, kā var pagatavot zupu, pievienojot tikai vienu buljona kubiņu, cik jautri pārgājienā ir sarīkot āmuru mešanas sacensības krūmos un kā šis instruments noderēs haizivju medībās. Šī stāsta laikā viņš izdomās, kā vienkāršu āmuru padarīt par pudeļu atveramo. Kas ir pats interesantākais, Donkihots pārdos āmurus, jo ikviens vēlēsies savā īpašumā iegūt šādu funkcionālu ierīci.

Dimā un āmuru pārdošana

Ieradīsies laicīgi, lai novērtētu situāciju. Līdzi būs paņēmis tējkannu, dažādus tējas veidus un cepumus. Galda dekorācijai izmantos gaumīgas salvetes. Iekārtosies ērtāk, tikai tad atcerēsies par āmuriem.

Āmuru ietīs mīkstā flaneļa lupatiņā, lai to aplūkojot nerastos nospiedumi. Klienti tiks cienāti ar tēju un cepumiem, lielākā daļa izklīdīs, daži paliks uz tēju un sirsnīgu sarunu. Par āmuriem ir aizmirsts.

Igo un āmuru pārdošana

Pārdošanai pieies nopietni. Pirms āmuru pārdošanas dosies uz biznesa semināru, kā arī izkonspektēs kādu ne pārāk apjomīgu mārketinga grāmatu. Parūpēsies par vizītkaršu un reklāmas noformējumu un izvietojumu. Pārdomās savu pārdevēja imidžu, kā arī atbilstoši noformēs savu pārdošanas stendu. Piedāvās izmēģināt āmura funkcionalitāti un dažādas komandu aktivitātes, jo gribētāju piedalīties būs daudz. Interesanti būs, bet vai pārdošanas rezultāti tiks sasniegti?

Robespjērs un āmuru pārdošana

Ieradīsies laikā. Ieņems savu vietu. Veiks inventerizāciju, pārbaudīs āmuru skaitu un vērtību, sagatavos vienības eksemplāru demonstrācijai. Nopietnā izskata dēļ ap viņa stendu pulcēsies cilvēki. Pēc nesaprotamā un diezgan sausā produkta raksturojuma cilvēki vīlušies izklīdīs. Robespjērs sāks veikt zinātniskos eksperimentus. Par eksperimenta rezultātiem uzrakstīs rakstu. Āmuri nebūs pārdoti.

Salīdzinot pirmās kvadras pārstāvju pārdošanas prasmes ir iespējams secināt to, ka kaut ko līdzīgu mēs varam novērot arī dzīvē. Ne visi spēj būt tik izdomas apveltīti kā Donkihots vai ar tik lielu spēju klientu iesaistīšanā kā Igo. Robespjēram labi veiksies nevis pārdošanā, bet analītiskais darbs, bet Dimā kaut kas, kas saistīts ar komforta radīšanu un procesu uzraudzību.

Vēlies pārbaudīt savas pārdošanas prasmes? Uzzini vairāk sekojot mūsu aktivitātēm Facebook lapā.