SEM speciālists

Raksta mērķis: sniegt priekšstatu par SEM speciālista pienākumiem, atbildību, nepieciešamajām zināšanām un izaugsmes iespējām. Izvēloties profesiju mēs bieži vien neko nezinām par tās ikdienu. Lai nepiedzīvotu vilšanās sajūtu, iepazīsti SEM speciālista profesiju un tās ikdienu.

SEM speciālists ir tas cilvēks, kura galvenais uzdevums ir pārvaldīt, novērtēt un pilnveidot mēklētājprogrammās un citos online resursos atrodamās reklāmas kampaņas.

Gandrīz par katru profesiju ir dzirdēti dažādi mīti, kas liek mums padomāt, cik labi vai, tieši pretēji, slikti ir strādāt šajā profesijā. Izplatītākie mīti par SEM speciālistu:
– SEM ir piemērots tikai lieliem uzņēmumiem;
– Speciālists rezultātu var sasniegt dažu dienu laikā;
– Ja uzņēmums strādā pie SEO, SEM nav nepieciešams.

Ja tu līdz šim esi domājis, ka SEM speciālists ir tas pats SEO speciālists, tu maldies. Ieskatīsimies, kāda ir profesionāla SEM speciālista ikdiena, nepieciešamās prasmes un darba specifika.

Darba specifika

Darba specifika: darbs attālināti.
Komunikācijas specifika:  darbs komandā vai individuāli.
Nepieciešamās prasmes un rakstura īpašības:
– Izpratne par PPC kampaņām dažādās meklētājprogrammās;
– Izpratne par online mārketingu, konversiju, klientu piesaisti;
– Izpratne par aktuālākajām SEM tendencēm;
– Izpratne par web analītikas rīkiem;
– Spēcīgas analītiskās prasmes;
– Izpratne par A/B testēšanu;
– Izpratne par HTML, CSS un JavaScript;
– Labas komunikāciju prasmes;
– Vēlme nepārtraukti mācīties;
– Spēja uzņemties iniciatīvu.

SEM speciālista ikdiena

Meklētājprogrammu mārketinga jeb SEM speciālista ikdiena tiek pavadīta Foofle, Bing un Yahoo reklāmas kampaņu pārvaldīšanā, kā arī citu meklētāju un displeja reklāmu pārvaldīšanā. lai palielinātu maksimālo ROI, piesaistītu mājas lapas apmeklētājus un klientus viņš strādā kopā ar SEO speciālistiem un mārketinga komandu.

Viņi izmanto statistikas datus un programmatūru, lai noteiktu to, kuras mājas lapas sadaļas un daļas ir nepieciešams uzlabot, bet, kuras ir steidzami jāpārveido. Ir jāatceras, ka meklētājprogrammas novērtē mājas lapu balstoties uz tās satura kvalitāti, atslēgas vārdiem, kā arī daudziem citiem faktoriem.

SEM speciālisti iegūtos rezultātus izmanto, lai palīdzētu noteikt sociālo mediju mārketinga,  SEO un PPC kampaņu rezultātus, kā arī to, kādā veidā ir iespējams pilnveidot uzņēmuma klātbūtni interneta vidē. Ikdienā viņš sadarbojas ar tādiem speciālistiem kā web dizaineri, mārketinga vadītāju un SEO speciālistu.

SEM speciālista darba pienākumi:
– Datu apkopošana un analīze;
– Tendenču identificēšana;
– Testēšana ar mērķi sasniegt augstāku ROI;
– Uzskaitīt, apkopot un analizēt mājas lapu un kampaņu rezultātus;
– Pārvaldīt mārketinga kampaņu izmaksas;
– Veicināt iekļaušanos izmaksās, pieņemt lēmumu par izmaiņām;
– Optimizēt iekšlapas un galamērķu lapas SEO vajadzībām;
– Atslēgas vārdu izpēte, paplašināšana un optimizēšana;
– Konkurentu reklāmas izpēte un analīze.

SEM speciālists ir atbildīgs par to, lai mārketinga kampaņas un to rezultāti tiktu nepārtraukti pilnveidoti, bet online mārketinga kampaņu efektivitāte nepārtraukti paaugstinātos.

Lai kļūtu par profesionālu SEM speciālistu nereti ir pietiekami vien ar nepārtrauktu zināšanu papildināšanu par jaunākajām tendencēm un izmaiņām meklētājprogrammu algoritmos. Bieži vien SEO speciālisti turpina savu karjeru kā SEM speciālisti.

Kā jau tika minēts iepriekš, šo profesiju nav iespējams apgūt nevienā no izglītības iestādēm, tādēļ studiju programmu ir ieteicams izvēlēties studijas mārketinga vai datorzinību jomā.

Ja uzskati, ka šī profesija tevi ir ieinteresējusi, zemāk aplūko to, kur studēt un iegūt papildus informāciju, lai kļūtu par profesionālu SEM speciālistu jau tuvākajā nākotnē.

Studiju programmas:
-Alberta koledža – 1.līmeņa profesionālā Mārketings un tā inovācijas
-BVK – 1.līmeņa profesionālā Mārketings, reklāma, sabiedriskās attiecības
-JAK – 1.līmeņa profesionālā Mārketings un inovācijas
-Banku augstskolas UK – 1.līmeņa profesionālā Mārketings un reklāma
-SIVA – 1.līmeņa profesionālā Mārketings un tirdzniecība
-EKA – 1.līmeņa profesionālā Radošais mārketings un pārdošanas vadība
-BATurība – 1.līmeņa profesionālā Mārketings un tirdzniecība
-RSU – Akadēmiskā bakalaura Starptautiskais mārketings un reklāma
-BSA- Profesionālā bakalaura Mārketings, reklāma un sabiedriskās attiecības
-BA Turība – Profesionālā bakalaura Mārketings un tirdzniecības vadība

Kursi izaugsmei:
– eMarketing Institute – SEARCH ENGINE MARKETING 
– Google Online Marketing Challenge – Search Engine Marketing
– Online Marketing Institute – Search Engine Marketing

Blogi, kuriem stilīgi sekot:
– Moz
– Google AdWords Blog
– Wordstream
– Hubspot
– Search Engine Land
– Kissmetrics
– Entrepreneur.com
– All Things SEM
– BIG marketing for small business
– Buzz Marketing for Technology

Forumi, kur smelties iedvesmu:
WebmasterWorld
Google Webmaster Help
Bing Webmaster Community
High Rankings
SitePoint
SEOChat
Cre8asite Forums
WebProWorld
Digital Point

Cerams, ka šis nelielais ieskats profesijas pasaulē palīdzēja tev saprast, vai tieši šī ir tava sapņu profesija, kurā vēlies attīstīties. Vai tu spēj iedomāties savu ikdienu pavadot strādājot strādājot neparastā amatā?

Vēlies kļūt par kādas nozares ekspertu? Uzzini vairāk sekojot mūsu aktivitātēm Facebook lapā.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *