Komunikācijas speciālists

Raksta mērķis: sniegt priekšstatu par komunikāciju speciālista ikdienas pienākumiem, atbildību, nepieciešamajām zināšanām un izaugsmes iespējām. Izvēloties profesiju mēs bieži vien neko nezinām par tās ikdienu. Lai nepiedzīvotu vilšanās sajūtu, iepazīsti komunikāciju speciālista profesiju un tās ikdienu.

Komunikāciju speciālists ir tas cilvēks, kurš ir atbildīgs par organizācijas iekšējo klientu (darbinieki, nodaļas) un ārējo klientu (prese, klienti) informēšanu par aktuālākajām norisēm uzņēmumā. Viņa komunikācijas veids ir tāds, kas pareizajā laikā, pareizajā vietā un ar pareizajiem vārdiem nodotu ziņojumu vai vēstījumu.

Gandrīz par katru profesiju ir dzirdēti dažādi mīti, kas liek mums padomāt, cik labi vai, tieši pretēji, slikti ir strādāt šajā profesijā. Izplatītākie mīti par komunikāciju speciālistu:
– viņš ir tas, kurš visu dienu atrodas nepārtrauktā komunikācijā ar presi;
– viņš var runāt to, ko domā;
– viņa darbs ir vienkāršs, nekas nav jāzina.

Ja tu līdz šim esi domājis, ka komunikāciju speciālists ir tas cilvēks, kurš ikdienā runā tikai ar presi, tu maldies. Ieskatīsimies, kāda ir profesionāla komunikācijas speciālista ikdiena, nepieciešamās prasmes un darba specifika?

DARBA SPECIFIKA

Darba specifika: darbs birojā, darbs izbraucienos.
Komunikācijas specifika:  darbs ar cilvēkiem.
Nepieciešamās prasmes un rakstura īpašības:
– Izpratne par biznesa vidi;
– Labas komunikācijas prasmes;
– Spēja kvalitatīvi darīt vairākus darbus vienlaicīgi;
– Attīstītas sadarbības prasmes;
– Spēja fokusēties uz mērķauditoriju;;
– Labas gramatiskās prasmes;
– Augstas koncentrēšanās spējas;
– Spēja saprasties ar dažādiem cilvēkiem.

Komunikāciju speciālista ikdiena

Komunikāciju speciālista ikdiena tiek pavadīta aktīvā un dinamiskā darbā. Viņš ikdienu pavada ne tikai komunikācijā ar kolēģiem, bet arī sagatavot un ieplānot drukāto materiālu publicēšanu un sagatavot prezentācijas. Lai varētu veiksmīgi strādāt šajā profesija ir jāpiemīt lieliskām komunikācijas, saskarsmes, sadarbības un gramatiski pareizas rakstīšanas prasmes.

Komunikāciju speciālists sadarbojas ar uzņēmuma vadītājiem, darbiniekiem, sadarbības partneriem, klientiem un medijiem, lai katru no iesaistītajām pusēm informētu par uzņēmuma pārmaiņām.  Viens no viņa uzdevumiem ir izstrādāt stratēģiju, kas dotu iespēju palielināt darbinieku iesaisti un produktivitāti. Viņi ir tie, kuri paziņo par uzņēmuma jauno produktu klāstu, cenu izmaiņām, izmaiņām uzņēmuma darbībām vai citām norisēm ar mērķi saglabāt pozitīvu uzņēmuma publisko tēlu.

Komunikāciju speciālista darba pienākumi:
– Pārliecināties par to, vai darbinieki zina par izmaiņām uzņēmumā;
– Pārliecināties, vai darbinieki ir informēti par aktuālākajiem projektiem;
– Sagatavot prezentācijas un iekšējos ziņojumus;
– Vadīt sapulces, kurās tiek paziņots par pārmaiņām;
– Sagatavot sapulces uzskates materiālus (brošūras u.c.);
– Sabiedrisko attiecību un mārketinga aktivitāšu pārvaldība;
– Darbinieku koučings;
– Uzņēmuma pārstāvēšana publiskajos pasākumos;
– Kļūšana par uzņēmuma “runasvīru” publiskajā telpā;
– Publiskajā telpā izmantoto uzskates materiālu sagatavošana;
– Preses relīžu sagatavošana;
– Interviju sniegšana;
–  Uzņēmuma pārstāvēšana preses priekšā.

Uzskaitītie darba pienākumi ir atkarīgi no uzņēmuma darbības specifikas un komunikāciju speciālista pieredzes. Komunikāciju speciālists ir atbildīgs par to, lai uzņēmuma vēstījums tiktu pareizi nodots darbiniekiem, klientiem, sadarbības partneriem vai sabiedrībai.

Visbiežāk jaunajiem komunikāciju speciālistiem, lai uzsāktu darbu ir nepieciešams bakalaura grāds mārketinga, sabiedrisko attiecību vai komunikāciju jomā, kā arī spēcīgas rakstiskās un mutiskās komunikāciju prasmes. Lai varētu kļūt par vecāko komunikāciju speciālistu ir nepieciešama pieredze sabiedrisko attiecību vai mārketinga jomā, kā arī maģistra grāds.

Izaugsmes iespējas ir tas jautājums, kuru ir lietderīgi saprast vēl pirms darba uzsākšanas. Kādas ir izaugsmes iespējas? Vai man būs iespēja izmantot apgūto darot citu darbu?

Šajā amata ir iespējamas gan horizontālas, gan vertikālas karjeras izaugsme. Ja tava sirdslieta ir vadīšana, tu vari kļūt par nodaļas vadītāju vai projektu vadītāju. Ja tevi interesē mediji, tev ir visas iespējas kļūt par digitālā mārketinga speciālistu, žurnālistu vai izvēlēties kādu citu tikpat aktīvu profesiju.

Ja uzskati, ka šī profesija tevi ir ieinteresējusi, zemāk aplūko to, kur studēt un iegūt papildus informāciju, lai kļūtu par profesionālu komunikāciju speciālistu jau tuvākajā nākotnē.

Studiju programmas:
– Alberta koledža – 1.līmeņa profesionālā Sabiedriskās attiecības
– RSU –  Akadēmiskā bakalaura Sabiedriskās attiecības
– VA Profesionālā bakalaura Komunikācija un sabiedriskās attiecības
– BSA – Profesionālā bakalaura Mārketings, reklāma un sabiedriskās attiecības
– SIA “BA Turība” Profesionālā bakalaura Sabiedriskās attiecības

Kursi izaugsmei:
– ALISON – Business Communication Skills
– ALISON – Business Communication – Fundamentals of Business Writing
– ALISON – Developing Effective Business Presentation Skills
– ALISON – Managing Successful Team Meetings

Blogi, kuriem stilīgi sekot:
– Ragan’s Internal Communications
– Holtz Communication & Technology
– All Things IC
Change-Effect
– Melcrum
– Bulldog Reporter
– Cision Newsletter
– Holmes Report
– Measurement Matters
Meltwater
– Muck Rack Daily
– NewsBios
– O’Dwyer’s
– Spin Sucks
– Ragan’s PR Daily

Cerams, ka šis nelielais ieskats profesijas pasaulē palīdzēja tev saprast, vai tieši šī ir tava sapņu profesija, kurā vēlies attīstīties. Vai tu spēj iedomāties savu ikdienu pavadot nepārtrauktā komunikācijā ar citiem?


Lasīt vairāk: profesiju ikdiena


Saistītie raksti:

Vēlies kļūt par kādas nozares ekspertu? Uzzini vairāk sekojot mūsu aktivitātēm Facebook lapā.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *