Interneta mārketinga speciālists

Interneta mārketinga speciālists

Raksta mērķis: sniegt priekšstatu par interneta mārketinga speciālista ikdienas pienākumiem, atbildību, nepieciešamajām zināšanām un izaugsmes iespējām. Izvēloties profesiju mēs bieži vien neko nezinām par tās ikdienu. Lai nepiedzīvotu vilšanās sajūtu, iepazīsti interneta mārketinga speciālista profesiju un tās ikdienu.

Interneta mārketinga speciālists ir tas cilvēks, kurš ir atbildīgs par uzņēmuma piedāvātā produkta veiksmīgu virzīšanu un zīmola atpazīstamības veicināšanu interneta vidē.

Gandrīz par katru profesiju ir dzirdēti dažādi mīti, kas liek mums padomāt, cik labi vai, tieši pretēji, slikti ir strādāt šajā profesijā. Izplatītākie mīti par interneta mārketinga speciālistu:
– viņa galvenais uzdevums ir visu dienu pavadīt sociālajos tīklos;
– viņa uzdevums ir visus iespējamos cilvēkus jeb interneta lietotājus piespiest iegādāties produktu;
– viņam nav nepieciešamības izstrādāt interneta mārketinga stratēģiju.

Ja tu līdz šim esi domājis, ka interneta mārketinga speciālists ir sociālo mediju guru, kurš visu darba dienu izklaidējas, diemžēl vai par laimi, tu maldies. Ieskatīsimies, kāda ir profesionāla interneta mārketinga speciālista ikdiena, nepieciešamās prasmes un darba specifika.

DARBA SPECIFIKA

Darba specifika: darbs birojā, darbs attālināti.
Komunikācijas specifika: darbs tiešsaistē, darbs ar informāciju.
Nepieciešamās prasmes un rakstura īpašības:
– Stresa noturība;
– Komunikācijas prasmes;
– Kreativitāte;
– Spēja pielāgoties;
– Vadības prasmes;
– Laika plānošana;
– Zināšanas par sociālajiem medijiem un to darbību;
– Zināšanas par SEO un SEM;
– Zināšanas mārketinga komunikācijā;
– Pamatzināšanas par produkta virzību interneta vidē.

i-mārketinga speciālista darba ikdiena

Interneta mārketinga speciālista ikdiena tiek pavadīta izvērtējot esošo tirgus situāciju (interesi pēc piedāvātā produkta, tā alternatīvas, konkurentus un tā piedāvājumu), izstrādājot un realizējot dzīvē digitālā mārketinga stratēģiju.

Interneta mārketinga speciālista galvenais uzdevums ir radīt produkta mērķauditorijas interesi par produktu un veicināt zīmola atpazīstamību interneta vidē.

Interneta mārketinga speciālista pienākumi ir atkarīgi no uzņēmuma lieluma un darbības specifikas. Lielos, starptautiskos uzņēmumos interneta mārketinga speciāliststa darba pienākumi būs saistīti ar visu iepriekš aprakstīto, bet vidējos un mazos uzņēmumos viņa darba pienākumos ietilpst arī intereses ģenerēšana, komunikācija ar klientu un sociālo mediju mārketings.

Interneta mārketinga speciālista darba pienākumi:
– Stratēģijas par to, kā iegūt apmeklētāju plūsmu online izstrāde;
– Reklāmguvumu līmeņa un citu rādītāju uzskaite un analīze;
– Digitālo kampaņu izstrāde un pārraudzība;
– SEO, PPC un citu tehnoloģiju izmantošana;
– Sociālo mediju stratēģijas izstrāde un realizācija;
– Zīmola atpazīstamības veicināšanas kampaņu izstrāde un veicināšana;
– Uzņēmuma mājas lapas pārvaldīšana;
– Lietojamības, satura, reklāmguvumu līmeņa uzlabošana mājas lapā;
– Digitālā mārketinga budžeta plānošana un kontrole;
– Klientu, tirgus un konkurentu izpēte;
– Jaunu tehnoloģiju izpēte un ieviešana uzņēmumā;
– Komunikācija ar vadību;
– Klientu attiecību uzturēšana (atkarībā no uzņēmuma);
– Līgumu slēgšana (atkarībā no uzņēmuma);
– Jaunu klientu piesaiste (atkarībā no uzņēmuma).

Interneta mārketinga speciālists ir atbildīgs par uzņēmuma zīmola attīstību un produkta virzību interneta vidē.

Izaugsmes iespējas ir tas jautājums, kuru ir lietderīgi saprast vēl pirms studiju uzsākšanas. Kādas ir izaugsmes iespējas? Vai man būs iespēja izmantot apgūto, ja kādu dienu pieprasījums pēc interneta mārketinga speciālistiem samazināsies?

Tavas izaugsmes iespējas un karjeras potenciāls ir atkarīgs ne tikai no izvēlētās izglītības, bet arī no tavām laika gaitā iegūtajām prasmēm un iemaņām. Ja tava sirdslieta ir vadīšana, tad tu vari kļūt par nodaļas, piemēram, interneta mārketinga nodaļas vadītāju. Savukārt, ja vēlies vadīt projektus, tev ir iespējas kļūt par interneta mārketinga projektu vadītāju. Ja tevi interesē pētījumi vai darbs ar cilvēkiem, tad vari kļūt par tirgus analītiķi vai sabiedrisko attiecību speciālistu.

Interneta mārketinga speciālista profesiju var apgūt divos dažādos veidos – studējot vadības zinības vai mārketingu.

Ja uzskati, ka profesija tevi ir ieinteresējusi, zemāk aplūko to, kurās mācību iestādēs vari apgūt šo profesiju 1.līmeņa, bakalaura un maģistra līmenī, kā arī to, kur iegūt papildus informāciju, lai kļūtu par profesionālu interneta mārketinga speciālistu jau tuvākajā nākotnē.

Studiju programmas:
– Alberta koledža – 1.līmeņa studiju programma Uzņēmējdarbība.
-RTU – 1.līmeņa studiju programma Uzņēmējdarbība un vadīšana
-BA RUK – 1.līmeņa profesionālā studiju programma Komercdarbība.
-RPIVA – 1.līmeņa studiju programma Komercdarbības organizēšana.
-LLU – 1.līmeņa profesionālā studiju programma Komerczinības.
-Latvijas Biznesa koledža – 1.līmeņa studiju programma Uzņēmējdarbība
-Grāmatvedības un finanšu koledža – 1.līmeņa profesionālā studiju programma Uzņēmējdarbība un finanses.
-BSA – 1.līmeņa studiju programma Mazā un vidējā biznesa vadība.
-ISMA – 1.līmeņa profesionālā studiju programma Uzņēmējdarbība nekustamā īpašuma sfērā.
-ISMA – 1.līmeņa studiju programma Uzņēmējdarbība restorānu biznesā.
-Biznesa vadības koledža – 1.līmeņa studiju programma Biznesa vadība.
-Juridiskā koledža – 1.līmeņa studiju programma Komerczinības.
-SSE Riga – bakalaura studiju programma BSc in Economics and Business.
-BA – bakalaura studiju programma Uzņēmējdarbības vadīšana.
-BA – profesionālā bakalaura studiju programma Inovācijas un produktu attīstība uzņēmējdarbībā.
-RSU – akadēmiskā bakalaura studiju programma Starptautiskais bizness un ilgtspējīga ekonomika.
-RSU – bakalaura studiju programma Starta uzņēmējdarbības vadība.
-Ventspils augstskola – bakalaura studiju programma Biznesa vadība.
-“Turība” – bakalaura studiju programma Uzņēmējdarbības vadība.
-RISEBA – bakalaura studiju programma Biznesa vadība digitālajā vidē.
-RISEBA – bakalaura studiju programma Uzņēmējdarbības vadība.
-LU – profesionālā bakalaura studiju programma Vadības zinības.
-RTU – bakalaura studiju programma Uzņēmējdarbība un vadīšana.
-RTU – bakalaura studiju programma Uzņēmējdarbība un vadīšana.
-Vidzemes augstskola – bakalaura studiju programma Biznesa vadība.
-Rēzeknes Tehnoloģiju augstskola – akadēmiskā bakalaura studiju programma Vadības zinības.
-Rēzeknes Tehnoloģiju augstskola – profesionālā bakalaura studiju programma Uzņēmējdarbība.
-RPIVA – profesionālā bakalaura studiju programma Komercdarbība un uzņēmumu vadība.
-LLU – profesionālā bakalaura studiju programma Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība.
-LLU – profesionāla bakalaura studiju programma Komercdarbība un uzņēmumu vadība.
-Liepājas universitāte – profesionāla bakalaura studiju programmaBiznesa un organizāciju vadība.
-Transporta un sakaru institūts – profesionālā bakalaura studiju programma Vadības zinātne.
-BSA – 2.līmeņa profesionālā studiju programma Uzņēmējdarbība.
-ISMA – bakalaura studiju programma Uzņēmējdarbības vadība.
-EKA – profesionālā bakalaura studiju programma Inovatīvā ekonomika un uzņēmējdarbība.
-Sociālo tehnoloģiju augstskola – profesionālā bakalaura studiju programma Uzņēmējdarbības ekonomika.
-BA – profesionālā maģistra studiju programma Uzņēmējdarbības vadīšana.
-BA – profesionālā maģistra studiju programma Inovatīvā uzņēmējdarbība.
-BA – maģistra programma Uzņēmumu vadīšana radošajās industrijās.
-RTU – maģistra studiju programma Uzņēmējdarbība un vadīšana.
-RTU – profesionālā maģistra studiju programma Uzņēmējdarbība un vadīšana.
-LU – profesionālā magistra programma Starptautiskais bizness.
-RSU – profesionālā maģistra studiju programma Bizness un tiesības ES.
-“Turība” – maģistra studiju programma Uzņēmējdarbības vadība.
-RISEBA – maģistra studiju programma Biznesa stratēģiskā vadība.
-RISEBA – maģistra studiju programma Uzņēmējdarbības vadība.
-Liepājas universitāte – maģistra studiju programma Vadības zinības.
-Rēzeknes Tehnoloģiju augstskola – akadēmiskā maģistra studiju programma Vadības zinātne.
-LLU – profesionālā maģistra studiju programma Uzņēmējdarbības vadība.
-Vidzemes augstskola – maģistra studiju programma Biznesa vides vadība.
-EKA – profesionālā maģistra studiju programma Biznesa vadība.
-BSA – profesionālā maģistra studiju programma Uzņēmējdarbības vadīšana un administrēšana.
-Transporta un sakaru institūts – profesionālā maģistra studiju programma Vadības zinātne.
-ISMA – profesionālā maģistra studiju programma Uzņēmējdarbības vadība.
-Sociālo tehnoloģiju augstskola – profesionālā maģistra studiju programma Biznesa menedžments.

Kursi izaugsmei:
– ALISON – Introduction to Marketing
– ALISON – Fundamentals of Marketing Your Business Online
– ALISON – Understand Your Customers to Drive Sales
– ALISON – E-commerce
– ALISON – Discovering and Meeting Marketing Needs

Blogi, kuriem stilīgi sekot:
KISSmetrics
John Doherty
Unbounce
Quick Sprout
HubSpot
Digital Marketer
UserTesting
MarketingExperiments
Internet Marketing Ninjas
Get Elastic
The Buffer Blog

Cerams, ka šis nelielais ieskats profesijas pasaulē palīdzēja tev saprast, vai tieši šī ir tava sapņu profesija, kurā vēlies atīstīties. Vai tu spēj iedomāties savu ikdienu pavadot nepārtauktā informācijas plūsmā? Vai tu spēj iedomāties sevi klienta pirkšanas lēmuma ietekmētāja lomā?

Vēlies kļūt par profesionālu interneta mārketinga speciālistu? Uzzini vairāk sekojot mūsu aktivitātēm Facebook lapā.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *